Deze website is nog 'under construction'!!

Mijn naam is Suzanne Grouls en ik heb als begeleider en orthopedagoog jarenlange ervaring in de gehandicapten- en jeugdzorg.

Na mijn studies Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Pedagogische Wetenschappen ben ik begonnen als vroegbelegeleider en orthopedagoog bij Koninklijke Visio. Hier heb ik veel ouders van jonge kinderen met een visuele (of meervoudige) beperking voorgelicht en begeleid in het stimuleren van de ontwikkeling van hun kind. Als orthopedagoog heb ik me hier bezig mogen houden met diagnostiek bij kinderen van 0-18 jaar, waaronder veel intelligentie onderzoeken, maar ook sociaal-emotioneel en neuropsychologisch onderzoek (mede gericht op visuele verwerkingsstoornissen). Daarnaast heb ik voor de volwassenen met meervoudige beperkingen voorlichtingen en individueel gerichte scholingen gegeven op woon- en dagbestedingslocaties.

Door verhuizing ben ik na een aantal jaar op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging, en zo terecht gekomen bij de Opvoedpoli in Haarlem. Hier heb ik een half jaartje gewerkt, waar ik voornamelijk bezig ben geweest met diagnostiek en psycho-educatie. Na dit half jaar ben ik toch weer terug gekomen in de gehandicaptenzorg, als behandelcoördinator bij stichting Milo. Ik heb hier communicatieve competentieprofielen gemaakt voor kinderen met een meervoudige communicatieve beperking. Aan de hand van deze profielen kon ik een behandelplan opstellen met de betrokkenen (ouders, kdc, school etc.) en heb ik de uitvoer hiervan, door andere professionals, gecoördineerd.

Na de geboorte van mijn zoontje in 2018 is mijn zoektocht begonnen om werk en het gezinsleven op een nieuwe manier te kunnen combineren. Daarnaast waren er verschillende ‘projecten’ waar ik graag mee aan de slag wilde, wat moeilijk te combineren bleek met een baan binnen een organisatie. Na een tijdelijke vervanging bij de Hartekampgroep heb ik in augustus 2019 daarom voor mezelf de knoop doorgehakt en ben ik begonnen als ZZP’er. Ik kan nu verschillende werkzaamheden combineren en zoveel mogelijk werken volgens mijn eigen visie.

Mijn mening is dat de focus niet moet liggen op een stoornis of beperkingen die een kind/persoon heeft maar vooral op wat iemand aan kwaliteiten in huis heeft en wat diegene (daarnaast) nodig heeft om zich zo goed mogelijk te kunnen ontwikkelen en zich goed te voelen. Dit geldt niet alleen voor kinderen of volwassenen met een beperking maar ook voor ouders, leerkrachten en begeleiders die met hen leven of werken. Wanneer er sprake is van een moeizame opvoed- of begeleidingssituatie kijk ik graag naar wat er al wel goed gaat en hoe dit gebruikt kan worden in andere situaties.

Over ons
gallery/suzanne-grouls-20170613